MijnCN: de 2-factor authenticatie vanaf 1 september van start
Omdat een gebruiker met zijn MijnCN account overheidszaken kan ondertekenen, staat veiligheid bij MijnCN hoog in het vaandel. Gegevens worden daarom op meerdere manieren beveiligd. Cybersecurity is wereldwijd een steeds belangrijker aandachtpunt geworden. Daarom is het vanaf 1 september 2022 voor iedere gebruiker noodzakelijk om de 2-Factor Authenticatie van zijn/haar MijnCN account te activeren.
Als gebruikers al de 2-Factor Authenticatie voor zaken van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) hebben geactiveerd, dan hoeven ze dat niet opnieuw voor de zaken van Belastingdienst CN te doen. Kijk voor meer informatie over of hulp bij het activeren van de 2-Factor Authenticatie van je MijnCN account op www.mijncn.nl/inloggen Hier vindt je een uitgebreid stappenplan en een instructievideo.
In januari 2021 werd MijnCN gelanceerd. MijnCN is het online platform voor overheidsdiensten in Caribisch Nederland. Inwoners en bedrijven kunnen makkelijk, veilig en snel hun zaken online regelen bij de aangesloten diensten. De Belastingdienst CN was de eerste dienst op het platform, waarop nu aangiftes Inkomstenbelasting, ABB en Loonheffing kunnen worden gedaan. Ook Sociale Zaken en Werkgelegenheid biedt al diensten met 2-Factor Authenticatie aan op het platform.
MijnCN: makkelijk, veilig en snel.